لوکیشن سفر, ایران شناسی

مناطق گردشگری گلستان – گرگان

جاهای دیدنی گرگان

شهر گرگان

گرگان مرکز استان گلستان و از شهرهای کلیدی ایران در باریکه شمالی کشور و در کنار دریای مازندران یا خزر است. گرگان و استان گلستان از شمالی ترین بخش های ایران به شمار می‌روند. گرگان به واسطه تاریخ کهنش شهری است که از یک سو پیشینه‌ای طولانی دارد و از سوی دیگر شهری امروزی به شمار می‌رود که هم با دریای خزر همسایه است و هم دارای مرز مشترک با کشور ترکمنستان است. این موقعیت جغرافیایی موجب شده شهر گلستان، دارای جایگاهی ویژه در نیمه شمالی کشور باشد. در این مقاله قصد داریم تا برخی مناطق گردشگری گلستان را با شما بررسی کنیم

مناطق دیدنی گرگان
مناطق دیدنی گرگان

آب و هوای گرگان

گرگان شهری است که در کنار دریای خزر قرار گرفته و هم از همسایگی کوه‌های البرز بهره می‌برد. به همین سبب آب و هوای گرگان، بسیار شبیه شهرهای استان‌های گیلان و مازندران است. با این تفاوت که میزان بارندگی گرگان کمی کمتر از میانگین بارش در مازندران و رشت است.

جاهای دیدنی استان گلستان

دیدنی ها و زیبایی گلستان را می توان به دو دسته تاریخی و طبیعت تقسیم کرد که هر کدام زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد . دیوار تاریخی گرگان، تپه نرگس گرگان، کاخ موزه گرگان، مدرسه عمادیه گرگان و موزه باستان شناسی گرگان از جمله مکان های تاریخی گرگان هستند. همچنین گرگان رود، سد نومل، پارک جنگلی قرق، کوه تاور نراب، پارک جنگلی نهارخوران، روستای زیارت، آشوراده، میانکاله و دریاچه توشن از جمله مکان های طبیعی و گردشگرپذیر گرگان هستند.

دیدنی های گرگان

ییلاق جهان نمای کردکوی

654
ییلاق جهان نمای کردکوی گلستان

جهان نما دهکده ای است ییلاقی در میان منطقه حفاظت شده ای به همین نام، که به دور از هیاهوی دنیا روزگار می گذراند. ییلاقی بکر و تماشایی که منظره و فضای کوهستان های آلپ و دهکده های سوئیسی را در ذهن تداعی می کند و در دشتی وسیع در میان جنگل های چندین میلیون ساله هیرکانی و کوه های البرز احاطه شده است. دهکده ییلاقی جهان نما معماری بومی و سنتی دارد؛ اینجا خبری از مظاهر زندگی شهری نیست و آب لوله کشی، آنتن موبایل، برق و تلفن به خانه های مردم راهی ندارند.  

منطقه حفاظت شده جهان نما 

منطقه حفاظت شده جهان نما 31747 هکتار وسعت دارد و در ارتفاع بین 600 تا 3086 متری از سطح دریا واقع شده است. این منطقه سالم ترین و دست نخورده ترین جنگل های میان بند (جنگل های دامنه کوه) را در شمال ایران دارد و گفته می شود تنها منطقه ای در کشور است که ببرها می توانند به راحتی در آن زندگی کنند. منطقه جهان نما بعد از پارک ملی گلستان وسیع ترین منطقه حفاظت شده استان است و از سال 1352 زیر نظر سازمان محیط زیست قرار دارد. جنگل های جهان نما از نوع جنگل های هیرکانی هستند و در میان قدیمی ترین جنگل های دنیا قرار دارند. جالب که بدانید نام این منطقه از دهکده ییلاقی جهان نما گرفته شده است. نکته جذاب دیگر در مورد منطقه جهان نما معروفیت آن به عنوان بام استان گلستان است زیرا می توان از مرتفع ترین قسمت های آن دید خوبی به شهرهای کردکوی، گرگان و بندر ترکمن داشت. روستای معروف زیارت و آبشار زیبای آن نیز در این منطقه قرار گرفته است و می توانید از دیدنی های این روستا در سفر به جهان نما لذت ببرید. 

نما کجاست جهان نما کردکوی جهان نما گلستان دهکده جهان نما دهکده ییلاقی جهان نما منطقه ییلاقی جهان نما تصاویر جهان نما گرگان1
ارتفاعات جهان نما و جنگل ابر

چگونه به ییلاق جهان نمای کردکوی برویم؟

دهکده جهان‌نما در ۶۰ کیلومتری شهرستان کردکوی قرار دارد. برای رسیدن به آن ابتدا باید عازم استان گلستان شوید. اگر قصد حرکت با ماشین شخصی خود را دارید برای سفر از تهران به سمت کردکوی می‌توانید از جاده هزار یا فیروزکوه استفاده کنید. راحت‌ترین راه این است که از جاده هراز به بهشهر بروید و از آنجا به سمت کردکوی راهی شوید. از کردکوی مسیر خود را به سمت روستای درازنو ادامه دهید و رادکان و حاجی آباد را هم پشت سر بگذارید تا به کردکوی برسید. این مسیر در حدود ۷۰ کیلومتر است و تمام طول آن به جز ۳۰ کیلومتر آخر مسیر آسفالت است.

برای استفاده از لوکیشن آن می توانید از لینک زیر استفاده کنید

https://goo.gl/maps/MEHZ8sC8CASnXJmWA

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ییلاق جهان نمای کردکوی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به ییلاق جهان‌نمای کردکوی اقامت شبانه در ییلاق است. اگر تا به حال تجربه ماندن در دهکده‌ای ییلاقی را ندارید پیشنهاد ما به شما این است که این تجربه منحصر به فرد را یکبار هم که شده امتحان کنید. کلبه‌های چوبی ییلاقی به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع و در میان جنگل و کوه فاصله زیادی با هرگونه سروصدای شهری دارند و همین موضوع باعث شده که آرامش و سکوتی را در این مناطق و بالاخص در شب‌های آن تجربه کنید که تا به حال در هیچ جای دیگری تجربه نکرده‌اید. کلبه‌های چوبی ییلاق جهان‌نما تجهیزات و امکانات زیادی نداند و در اغلب آن‌ها تنها یک بخاری هیزمی به عنوان امکانات گرمایشی دیده می‌شود، اما اگر یک شب در این کلبه‌ها بخوابید فردا صبح خواهید دید که خستگی یک ‌سال را از تن به در کرده‌اید. اگر اهل کمپ زدن هستید می‌توانید به جای ماندن در کلبه‌ها خودتان در منطقه کمپ بزنید. یادتان باشد از صبحانه‌های محلی روستائیان که نان تازه پخته‌شده و سرشیر و پنیر و تخم‌مرغ محلی ست حتماً استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید