لوکیشن سفر, ایران شناسی

مناطق گردشگری گلستان – گرگان

جاهای دیدنی گرگان

آبشار شیرآباد علی آباد کتول

70e9cf681e9bf57b83be42af 1
آبشار شیرآباد

آبشارها یکی از بهترین مکان‌ها برای سپری کردن روزهای گرم سال و داشتن یک روز مفرح در کنار خانواده و دوستان است آبشار شیرآباد یکی از آبشارهای زیبا و تماشایی استان گلستان و ایران محسوب می‌شود که در ۵۵ کیلومتری شرق گرگان و حدود هفت کیلومتری جنوب شهر خان ببین واقع است.

آبشار شیرآباد مجموعه‌ای از هفت آبشار کوچک و بزرگ است که به نام هفت آبشار شیرآباد نیز شناخته می‌شود. این آبشار جزو میراث طبیعی و ملی ایران و از جاذبه های گردشگری استان گلستان محسوب می‌شود که در سال ۱۳۹۳ به ثبت رسیده است.

آبشار شیرآباد که به نام‌های آبشار خان ببین، آبشار آقا خان ببین و هفت آبشار شیرآباد شناخته می‌شود؛ یکی از جاهای دیدنی رامیان استان گلستان است که در میان پارک جنگلی سرسبز و زیبای شیرآباد جای گرفته است. این آبشار زیبا در ۵۵ کیلومتری شرق گرگان و بین شهرهای علی آباد کتول و آزاد شهر و حدود هفت کیلومتر جنوب شهر خان ‌ببین قرار دارد.

مجموعه آبشارهای پلکانی شیرآباد از ۱۲ آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده‌اند که همگی در مسیر رودخانه شیرآباد جای گرفته‌اند. البته این مجموعه به داشتن هفت آبشار معروف است و ازاین‌رو، به آن هفت آبشار شیرآباد نیز گفته می‌شود. نخستین آبشار این مجموعه از انتهای پارک شیرآباد در دو كیلومتری روستای شیرآباد آغاز می‌شود. ارتفاع آبشار اول از سطح دریا ۳۰۸ متر و آبشار هفتم ۳۸۵ متر است.

هر یک از آبشارهای شیرآباد بر اساس ویژگی‌هایی که دارند به نام‌هایی چون عروس، پنهان و دوقلو شناخته می‌شوند. آبشار اول ۲۵ متر و آبشار دوم ۱۲ متر ارتفاع دارد. عمق حوضچه‌های آن‌ها نیز به ۱۰ متر می‌رسد. ارتفاع بلندترین این آبشارها به ۳۵ متر می‌رسد و در پایین آن حوضچه‌هایی با عمق ۴۰ و ۸۰ متر وجود دارد.

چگونه به آبشار شیرآباد علی آباد کتول برویم؟

علی آباد کتول در فاصله ۴۰ کیلومتری از شرق مرکز استان گلستان یعنی گرگان قرار دارد. در فاصله بین علی آباد کتول و آزاد شهر و در فاصله تقریبی ۵۵ کیلومتری گرگان منطقه‌ی آبشارهای شیرآباد است. این آبشارها در فاصله کمی از روستای خان‌ببین قرار دارند و برای رسیدن به آن‌ها کافیست از مسیر روستای خان‌ببین به سمت شیرآباد بروید.

برای دریافت لوکیشن می توانید از لینک زیر استفاده کنید

https://goo.gl/maps/p5HE7Grfhtynof7Y9

برای اقامت در نزدیکی آبشار می توانید از اقامت گاه های زیر استفاده کنید

• اقامتگاه بومگردی ریگ چشمه علی آباد کتول: ۲۷ کیلومتری شهر علی آباد کتول، روستای ریگ چشمه
• اقامتگاه بومگردی دادا و دده علی آباد کتول: در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر فاضل آباد

دیدگاهتان را بنویسید